Vertrouwenspersonen
Interne contactpersonen
Bij een probleem staat de juf of meester voor u klaar. Als u er samen niet uitkomt, neemt u contact op met de directeur of intern begeleider. Vindt u nergens een luisterend oor? Dan zijn juf Gertrude en juf Vanessa onze interne contactpersonen. Zij luisteren en denken mee over vervolgstappen. Ouders, kinderen en teamleden kunnen bij hun terecht.
Externe vertrouwingspersoon
Ouders die er met de direct betrokken en en/of de directeur niet uitkomen, kunnen zich wenden tot de externe vertrouwenspersoon van CNS. De externe vertrouwenspersoon is gesprekspartner voor ouders bij de verdere afhandeling van de klacht. CNS maakt gebruik van een vaste externe vertrouwenspersoon: Sonja Tettero. Zij is via de e-mail Sonja@vertrouwenszaken.nl te bereiken of telefonisch via nummer 06-24676470.
De externe vertrouwenspersoon heeft geheimhoudingsplicht en behandelt meldingen vertrouwelijk, tenzij ze genoodzaakt is de klacht voor te leggen aan bestuur of landelijke klachtencommissie. De meldingen kunnen gaan over seksuele intimidatie, discriminerend gedrag, agressie, geweld en pesten.
Klachtenprocedure
Hebben de voorgaande stappen geen oplossing voor het probleem gebracht, dan kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de Landelijke Klachtencommissie voor Christelijk Onderwijs
De klachtenregeling heeft betrekking op: agressie, geweld en pesten, discriminerend gedrag, seksuele intimidatie en ander machtsmisbruik. Op basis van uw klacht kunnen de klachtencommissie en externe vertrouwenspersoon onze school aanbevelingen doen. Op de website van CNS (www.cnsede.nl) vindt u de klachtenregeling.
Het adres van de klachtencommissie is:
Landelijke Klachtencommissie Christelijk Onderwijs
Postbus 82324
2508 EH Den Haag